Anyám álltása szerint kiskoromban nagyon féltem a zenéjétől, és én ennek határozottan ellentmondok, mert én tisztán emlékszem rá, hogy nem is emlékszem a Twin Peaksre (he?), arra ellenben igen, hogy az X-akták zenéjétől mindig kirohantam a szobából. Aztán persze vissza. Szóval mégegyszer, tévedsz, muter.

Még anno, kiutazásom előtt nem sokkal megkaptam a teljes sorozatot a könyvesvikingtől, és pár hete, dolgom nem lévén elkezdtem nézni....

Eleinte vertem a fejemet az asztalba az elbaszott szinkronhangok miatt, meg mert úgy általában, a színészi teljesítmény, hát, pont olyan mint Twin Peaks, ködös, kicsi és kurva nehéz megtalálni. Egyébként saját megfigyelésem alapján a világ leghosszabb és legunalmasabb főcímét is birtokolja a sorozat, ez megint egy olyan pontja a produkciónak, amit kurvára nem tudok hova tenni, fél órát scrollozok a playerben, mire végre filmet tudok nézni.

Szóval néztem néztem, azon vettem persze észre magamat, hogy egészen élvezem. A színészek jól láthatóan belejöttek a szerepükbe, és már csak Dzsozit (emlékeztetőül, mert biztos régen volt, a Hong Kong-i csaj) akartam ököllel verni.

Na de... van ugye az a mondás, már régről ismertem, de azthiszem nem értettem tökéletesen a jelentését:

 

Véged lesz, mint a Twin Peaks-nek.

Mert vége lett, én pedig annyi káromkodást eresztettem meg, amennyit egy Terrance & Philip moziból is nehéz összeszedni (a fingásokat is beleszámolva), miközben a lelkem mélyén úgy éreztem magamat, mint ez a kisfiú:

Ha nem menne az embed, itt a link

 

Mert miféle befejezés ez? Mi történt Windom Earle-el? Mi lett James-el? Mi történt Cooper apáca nőjével (na ez meg a másik, cca. 28 rész után Cooper megfektet egy APÁCÁT, miközben Audrey-t is lehetett volna)? És miért szállta meg Bob Coopert, mikor a barlangban még azt mondta, hogy elengedi? És csak engem érdekel egyébként az, hogy

 

KI A FASZOM AZ A DIANE?

..válaszokat akarok.

Úgyhogy David Lynch szarjon sünt. Leszedtem megszereztem a Filmet is, de annak meg olyan rossz volt az első negyed órája, hogy nem bírtam tovább nézni (végülis a sorozattal is így kezdődött).

 

Élettani hatásokként amúgy azt tudnám felhozni, hogy rosszat álmodok, 21 éves létemre a takaró alól, kislámpánál néztem egyes epizódokat, és hogy már megint FBI ügynök akarok lenni. De megnéztem, mi kell a jelentkezéshez, hát, nem leszek (egyébként felmerült bennem a gyanú, hogy csak azért akarok FBI-os lenni, hogy öltönyben járhassak. Mert ezeken a formákon mindig olyan jól néz ki).

 

Má nemtom mit akartam kihozni ebből, de ha valakinek van bármiféle teóriája a fentebb vázolt kérdésekre, igazán ideböföghetné.

 

 

Szerző: cinna

1 komment

Címkék: twin peaks

A bejegyzés trackback címe:

https://cinna.blog.hu/api/trackback/id/tr521721597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aszekelyek 2010.02.02. 11:06:50

A twin peakset mindenki úgy nézte, FBI ügynök is akart lenni és úgy megszívta, mint te. Műfaja tehát suck-thriller :)
Kérdéseidre még a szerző sem tudja a választ. ÍAzért a mustert megnézném. Mit vágtak ki....mondjuk a lényeget.
süti beállítások módosítása