Amíg fut az adatmentés

2010.01.11. 21:45

addig amolyan verbális masztubációképpen összegezném, mi történt, és optimális esetben mi fog történni.

 

Történni az történt, hogy hazautazásom reggelén a túl korai áramszünet miatt meghalt az 1 Tb-s WD külső vinyóm, magával rántva 400Gb-nyi cuccomat az agonizáló adatterületek kénes-kínkeserves bugyrába. Ezért fut most éppen az adatmentés, no meg közben az agyalás, hogy hogyan is lehetne megoldani, hogy ne kelljen cca. 6000 számot egyenként visszarendezgetnem az iTunes-omba. Az egyetlen mázlim, hogy feldin kartács unszolására a leadandóimat feltoltam Dropbox-ba, az audio részét meg már kiírtam CD-re, különben már muszájkabátban rágnám a körmömet valami vakítóan fehér szobában, egy injekcióstűvel a seggemben.

Próbálom én magamat mindig unszolni, hogy normális backupot csináljak, és mindenekelőtt rendszeresen, de nem tehetek róla, elképesztően lusta vagyok, és néha a kétkattintásos műveletek is komoly időveszteségnek számítanak, de akinek már kellett világot megváltania reggel kilenctől délután kettőig, annak van fogalma erről az életérzérzésről.

Ma vettem új vinyót, mert ha a last minute mentések és vérverejtékes másolások után életre is tudom kelteni ezt a szerencsétlent, álmatlanul fogok forgolódni éjszakánként, hogy vajon melyik pillanatban füstöl el a bináris életem. WD ez az új is, kis lapos, matt, király anyagból, amit öt percenként meg kell simogatnom (vannak perverzióim, dehát mindenki másnak is, úgyhogy kuss).

Aztán. Otthon tartózkodásom elméletileg pihenésnek indult, mindent sikerült persze ezalatt a 9+4 nap alatt, csak pihenni nem. Mindnekivel találkozni kellett, mindenkivel meg kellett inni egy sört (eredményként általában délután kettőkor már, reggel kilenckor meg még részeg voltam, pedig most igazán nem rajtam múlt). A szilveszternek úgy indultam neki, hogy elegem van a kibaszott kötelezőbulizásból, és ha ez a szlveszterem is olyan szar lesz, mint az előző x, akkor én soha többé. És láss csodát, habár nem egészen úgy sikerült az este, ahogy terveztük, gyakorlatilag átröhögtem magamat az új évbe... egészen jól sikerült a móka, ráadásul olyan emberekkel, akikről álmomban sem gondoltam volna, hogy majd pont velük fogom én jólérezni magam.

Szóval sok emberrel találkoztam, akivel meg nem, azzal nem azért, mert utálom, hanem mert nem volt időm. A családom gyakorlatilag alig látott, csak a grátisz dolórisz négy napban tudtunk valamennyit együtt lenni (pl. az egyik legszebb priceless mozzanat, mikor anyám Ferihegy kellős közepén felhangon megkérdezi apámat, hogy te is pukiztál? -no persze ő a macskára gondolt). Szóval akire nem jutott idő- merthogy nálam is 24 óra a nap, sajnos- attól elnézést, és majd legközelebb...

Volt világmegváltás az oroszlánokkal, igalmatlan fizikai tévedések és még vállalhatatlanabb visítvaröhögés Norberttel, világmegváltás Gáborral, babanézés, satöbbi...

 

...és akkor, hogy mi lesz. Most ugye éppen próbálok úgy tenni, mintha lenne rá esély, hogy nem kell a hátralevő tizenöt évet mp3 rendezgetéssel töltenem, de vannak még tervek azon kívül, hogy mostantól igérem jómkislány leszek, és legalább kettő backup-om lesz mindenből.

Munka fronton próbálok kicsit mélyebben is belemászni a dolgokba, több felelősség, szélesebb munkakör, pénzért. Holnaptól megint megyek melózni, majd jól rálépek a faszára a főnökúrnak, had visongjon. Egyébként szeretnék az év első felében olyan előrelépést felmutatni, hogy az év második felében már máshol dolgozzak (nem, ez nem olyan munkaelvesztés).

...költségeim racionalizálásának egyik részeként a közlekedésemet is ésszerűsíteni kell: biciklicsere lesz. Bebicikliztem én ugyanis még decemberben (akkor még nem volt hó) melóba a betonharcossal: másfél óra volt (és akkor még tök jó időt futottam ám), majd meghaltam, és még délután ötkor is remegett a lábam, mert sajnos a BMX-et nem közúti közlekedésre tervezték, sem sebesség, sem pedig áttét szempontjából. Reggeli adrenalinlöketnek mondjuk pont jó volt, ahogy a lelkemet is kiköpve tekertem a sörösdoboz-szélességű bringaúton, és sebességem még ekkor is csak 15 km/h-körüli volt...

--szóval sajgó szívvel, de megválok a kicsitől, és az ára kb. feléért veszek egy fixit vagy single speedet, esetleg valami vén de megbízható országútit, ami könnyű, nincs ami elromoljon rajta, cserébe megy, mint az állat. A kicsi már meg van hirdetve, mostmár csak várni kell, hogy jöjjön valami nyikhaj érte, meg hogy találjak értelmes használt brinyót.

Egyetem én önnönmagam képzése szempontjából meg eléggé összetett a kérdés. Sorban...

...bár nem hiszem, hogy sokkal több szabadidőt tudnék kitaposni egy átlagosan hét napos munkahétből, megpróbálok beszélni azzal a MAX/MSP okosemberrel, akihez HughGrant beajálott, hátha tudunk valamit okoskodni zenei programozó-kárrierem kapcsán. Nyelvet is kell tanulni, igen, még mindig az izlandi a látszólag mindenféle racionalitást mellőző hóbortom. Főnökúrnak vannak izlandi haverjai, mitöbb, ügyfelei (mint Nyuszinak), úgyhogy majd ezért is lágyékon rúgom...

...nyáron jó lenne bekerülni egy 2-4 hetes BBC-s gyakorlatra, mert miért ne, kurva jól mutat a CV-ben, és akkor most szépen nem beszélünk arról, hogy a BBC egy hazudóskurva- meg biztos hasznos is.

Ezen kívül kell egy rakás rémesen unalmas és agyérpattintós dolgot intéznem, úgy mint bankszámlát nyitni, papírokért szaladgálni, NI-numbert kérni (végre), diákhitelnek igazolni, hogy tanulok, hagyjanak békén, satöbbi, satöbbi, satöbbi.

 

 

A post előrehaladtával észlelhető minőségromlást pedig azzal magyaráznám, hogy szép lassan Caroline-al megittunk egy üveg Tokajit, és most olyan kellemesen ellazult és buta vagyok tőle (hajj, ezek a desszertborok!), hogy ihajj, ha pórázt tennének rám, és elébem dobnának egy gumilabdát, bizisten elhinném, hogy törpepinscher vagyok.


..majd folytatom, legközelebb vagy zenei, vagy anyázós bejegyzéssel jelentkezem, vagy mindkettővel.

 

Uff.

 

 

 

Szerző: cinna

2 komment

Címkék: 2010 elmesél

A bejegyzés trackback címe:

https://cinna.blog.hu/api/trackback/id/tr811664884

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Máriska 2010.01.11. 23:23:56

Tokajit mi. Hábrupszkrkkrrrrrrráááááááá

cinna 2010.01.12. 15:49:17

nem azt a tokajit, ez egy masik. de mondjuk tokaji. haromzsakos.
jol bekurtunk tole egyebkent:D
süti beállítások módosítása